Torunska Szkola Terapeutyczna powolana do zycia w 1991 roku ciagle
rozwija sie koncepcyjnie, korzystajac z ogólnie obowiazujacego prawodawstwa, by
nie stracic szans istnienia w polskim systemie oswiaty.
Jest owocem wieloletniego trudu, jaki zostal wlozony z nieugieta determinacja
w stworzenie jej od podstaw, gdyz ówczesnie nie istnialy zadne wzorcowe placówki
edukacyjne dla uczniów ze specyficznymi problemami w uczeniu sie.
Konstruktywne programowanie rozwoju Szkoly opiera sie na podstawach teoretycznych,
przyjetych na wstepie jej tworzenia oraz na wzbogaconych, poszerzonych i uzupelnionych
przeslankach wspólczesnej wiedzy. Poglebiona koncepcja programowa i organizacyjna
koncentruje sie na wyjasnieniu tresci
i zakresu pojec zastosowanych na jej uzytek wraz z refleksyjna jej ocena
i interpretacja w swietle praktycznych doswiadczen i osiagniec. (za autorka koncepcji
J.Jastrzab)
«« Rozwin »»