Toruńska Szkoła Terapeutyczna powołana do życia w 1991 roku ciągle
rozwija się koncepcyjnie, korzystając z ogólnie obowiązującego prawodawstwa, by
nie stracić szans istnienia w polskim systemie oświaty.
Jest owocem wieloletniego trudu, jaki został włożony z nieugiętą determinacją
w stworzenie jej od podstaw, gdyż ówcześnie nie istniały żadne wzorcowe placówki
edukacyjne dla uczniów ze specyficznymi problemami w uczeniu się.
Konstruktywne programowanie rozwoju Szkoły opiera się na podstawach teoretycznych,
przyjętych na wstępie jej tworzenia oraz na wzbogaconych, poszerzonych i uzupełnionych
przesłankach współczesnej wiedzy. Pogłębiona koncepcja programowa i organizacyjna
koncentruje się na wyjaśnieniu treści
i zakresu pojęć zastosowanych na jej użytek wraz z refleksyjną jej oceną
i interpretacją w świetle praktycznych doświadczeń i osiągnięć. (za autorką koncepcji
J.Jastrząb)
«« Rozwiń »»